سفارش تبلیغ
صبا ویژن

توانمندیهای نسخههای جدید نرمافزار Vectorworks

ویرایش سال‌ 2017 نرم‌‌افزار Vectorworks ازجمله نرم‌افزارهای مرتبط با فناوری BIM، اکنون در دسترس است. این نرم‌افزار خدمات زیادی به کاربران در زمینه‌های معماری، محوطه‌سازی و مدلسازی سه‌بعدی ارائه می‌دهد.

بیمانا: سامانه BIM روشی جهانی برای طراحی و ساخت بوده و نرم‌افزارهای بسیاری در این زمینه توسعه‌یافته و در دسترس قرار گرفته‌اند. در این میان به نظر می‌رسد که ویرایش جدید نرم‏‌افزار Vectorworks تلاش زیادی برای بالا بردن قابلیت‌های نرم‌افزار در بستر سامانه BIM، انجام داده است.

بنا بر اظهارات طراحان این نرم‌افزار، بیش از 70 درصد تغییرات نسخه جدید نرم‌افزار Vectorworks از بازخوردهای مستقیم کاربران آن نشأت گرفته است. علاوه بر آن تعداد زیادی قابلیت جدید به نرم‌افزار اضافه شده است که برخی از آنها بسیار مهم هستند. چنین پیشرفت‌هایی در این نسخه از نرم ‏افزار، جریان کاری BIM و “مدیریت تغییرات کلی در مدل” را، آسان می‌نماید.

همچنین با توسعه ماژول گرافیکی نرم‌افزار Vectorworks، سرعت گرافیکی آن نیز به‌ طرز قابل‌توجهی افزایش یافته و امکان ساخت “چندرشته‌ای” نقشه‏‌ها از نماهای پیچیده در مدل، فراهم گردیده است. در ویرایش سال 2016 این نرم‌افزار، افزایش قابلیت در “همکاری‌های بین بخشی ” و نیز قابلیت “به اشتراک‌گذاری پروژه‌ها” بر اساس نیاز کارفرمایان صورت پذیرفته بود. همچنین پس از اضافه شدن قابلیت “یکپارچگی با مدل ابری” امکان ذخیره‌سازی مدل‌ها در فضاهای ابری نرم‌افزارهای Dropbox, OneDrive, Google Drive و Box فراهم گردید.

در ادامه این پیشرفت‌ها در ویرایش جدید نرم‌افزار، امکان ایجاد یک “جریان‌ کاری با چندین کاربر” به‌همراه “قابلیت بررسی اشیاء” ارائه گردیده است. این قابلیت قبلاً فقط منحصر به مشتریان این نرم‌افزار بوده اما همینک در اختیار عموم قرار گرفته است. این امر امکان به اشتراک‌گذاری فایل‌ها بین اعضاء گروه را به‌آسانی میسر ساخته و با ارائه یک “رابط ساده” از طریق نرم‌‌افزار Vectorworks امکان بازدید از مدل‌ها را برای همه همکاران و کارفرما با استفاده از گوشی همراه، فراهم می‌سازد.

تهیه شده توسط:مهرداد یاوری

http://bit.ly/2F7Mbgf