سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ارتقای سامانه بیم (BIM) در نرمافزار جدید شرکت Allplan

شرکت Allplan سامانه BIM خود را ارتقا بخشیده است تا همه کاربران بتوانند به آن دسترسی داشته باشند.

بیمانا: این نرم‌افزار جدید که bim+ نامیده می‌شود با عرضه یک برنامه کاربردی در آیپد و افزودن قابلیت‌های لمسی در نسخه جستجوگر خود، امکاناتی برای هماهنگی‏ های بیشتر ایجاد کرده است. در این سامانه مدیریت کارها (Task Management) و برد وظایف (Task Board) بهبود یافته و عملیات ارتباطی برای کنترل بهتر مدل‏‌های سه‌بعدی اصلاح شده است.

نرم افزارbim+ ابزاری برای سیستم‌های مستقل و کارهای گروهی در پروژه‌های فناوری بیم (BIM) است که قابلیت نصب در تمامی نرم‌‏افزارهای صنعت ساختمان را دارد. این نرم‌افزار چه از طریق فرمت‌‏های مختلفی چون IFC و BCF و چه از طریق راهکارهای ابتکاری همچون برنامه ‏نویسی API قابل دسترسی است. درواقع مدل مرکزی که برای هماهنگی بکار می‌رود، پایه همکاری‌های میان انواع تخصص‌ها و شیوه‌های کاری را تشکیل داده و با استفاده از Task Board در نرم‌افزار bim+ می‌توان وظایف تعیین شده میان افراد دست اندرکار در فرآیند برنامه‌ریزی را هماهنگ کرده و مدیریت نمود.

در این رویکرد جدید که نرم‌افزار آن از هم‌‏اکنون در دسترس است، تمامی موارد کاربردی از جمله نسخه جستجوگر، دیده شده است (این برنامه با قابلیت اجرا بر روی سیستم عامل iOS را می‌توان از طریق App Store نصب کرد). از طریق سیستم عامل‌های اندروید و ویندوز نیز می‌توان از نرم افزار bim+ استفاده کرد و سیستم لمسی آن در این دو سیستم عامل هم بهینه شده است. در این نرم‌افزار عملکردهای کنترلی توسعه یافته و گزینه جهت‌یابی در مدل ساختمانی با استفاده از گزینه multi-touch تعبیه شده است تا کار ساده‌تر صورت پذیرد.

به منظور سادگی کار تمامی جزئیات کار به‌صورت واضح و مشخص در Task Board گذاشته شده تا تعداد مراحل کار به حداقل برسد. برای برنامه‌ریزی آسان و مطمئن و تخصیص مسئولیت‌ها، همه امور بر اساس سطح دسترسی که بر پایه نقش افراد انجام گرفته، پردازش می‌شوند.

علاوه به موارد ذکر شده، بخش عملیاتی نرم‌افزار نیز بهبود یافته و امکان ایجاد صفحه برش برای ایجاد برش لحظه ای در هر سطحی از مدل فراهم شده است. به‌عنوان مثال با یک کلیک ساده روی هر یک از اشیاء در مدل همانند دیوار، ستون و یا سقف می‌توان آن را برش داد و درک بهتری از موقعیت اشیاء در مدل بدست آورد. همچنین صفحه برش دهنده را می‌توان به سمت جلو و یا عقب حرکت داد. این ویژگی برای بررسی بهتر مدل‌های سه‌بعدی، بسیار کمک کننده است.

تهیه شده توسط:صابر صادقی

http://bit.ly/2ozhdCy