سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ورود فناوری بازیسازی به عرصه صنعت ساختوساز

ورود متخصصان بازی‌های کامپیوتری به عرصه صنعت ساخت‌وساز مزیت‌های بسیاری برای مدیریت پروژه به روش فناوری بیم (BIM) در برداشته است. اعمال تغییرات همزمان و گشت‌زنی در مدل و همچنین درک روشن‌تر ازآینده پروژه از جمله مزیت‌های موتورهای مجازی بازی‌سازی است. هم‌اکنون در طراحی و مدل‌سازی یکی از هتل‌های مناسب نسل جوان از فناوری بازی‌سازی سه‌بعدی استفاده شده است.

بیمانا: در طراحی و ساخت هتلی به نام رادیسون رد (Radisson RED) از فناوری بازی‌‏سازی سه‌‏بعدی و همچنین فرآیند طراحی سه‏‌بعدی در کنار یکدیگر استفاده شده است. این هتل یک برند جدید از گروه هتل‌های زنجیره‌ای کارلسون رزیدور (Carlson Rezidor) است که با هدف سرویس دهی به مسافران جوان بنا نهاده شده است.

گروه متخصصان طراحی سه‌بعدی سالویس (Soluis) و مشاور طراحی گراون (Graven images) تیم طراحی هتل را تشکیل دادند. به این صورت که ابتدا مشاور طراحی گراون شروع به تولید طرح‏‌های مقدماتی و ایده‌‏های خام اولیه نمود. در ادامه گروه متخصصان طراحی سه‌بعدی سالویس این طرح‏‌ها و ایده‌‏های اولیه را به یک مدل سه‏‌بعدی با جزئیات قابل تجسم تبدیل کردند.

به صورت معمول پردازش و رندر هر فریم چندین ساعت زمان می‌‏برد. که نتیجه آن، ایجاد تغییرات در فرآیند طراحی موجب اتلاف وقت زیاد و سختی کار ‏است. حتی تغییرات کوچکی مانند تغییر در نورپردازی و تغییر در انتخاب نوع مصالح مورد استفاده در سطوح خارجی نیز بسیار زمان‌بر هستند.

اما گروه متخصصان طراحی تجسمی سالویس توانست با استفاده از قابلیت‏‌های موتور مجازی بازی‏‌سازی (unreal) به صورت همزمان و زنده، صحنه‌‏ها و کلیه تغییرات اعمالی را به نمایش بگذارد. این شیوه‌ای است که به طور سنتی در فناوری بازی‌سازی مورد استفاده قرار می‏‌گیرد. آنها توانستند یک “محیط مجازی” با کیفیتی بسیار بالا و کاملاً تعاملی(بین ایده‌های موجود وتاثیرات در مدل) و را ساخته و در اختیار کارفرمای خود قرار دهند. در نتیجه کارفرما می‏‌توانست با پیمایش در مدل و با انتخاب نورها و مصالح مختلف مورد استفاده برای سطوح، فضای نهایی کار را مشاهده کند. لذا کارفرما توانست با انجام یک پیمایش مجازی (Walk Through) موفق در هتل، نتیجه نهایی کار را به خوبی تجربه نماید.

تهیه شده توسط:علیرضا نویدمقدم

http://bit.ly/2FtN7IS