سفارش تبلیغ
صبا ویژن

استفاده از نقشههای سهبعدی لیزری هوایی در مدلسازی پروژههای BIM

بکارگیری مدل های دارای جزئیات LiDAR در نرم افزار Revit، توسط شرکت نقشه برداری Greenhatch Group

بیمانا: شرکت نقشه‌برداری Greenhatch Group، امکان بهره‌گیری از مدل‌های سه‌بعدی بدست آمده از اسکنرهای متصل به هواپیما را، در پروژه‌های مختلف مدل‌سازی اطلاعات ساختمان (BIM) فراهم می‌کند. با دانلود مستقیم نقشه‌های هوایی از فروشگاه اینترنتی نقشه شرکت Bluesky، مدل‌های بسیار دقیق دارای جزئیات، در داخل نرم‌افزار Revit ایجاد می‌شود. این مدل‌ها اطلاعات دنیای واقعی را به اطلاعات نقشه‌برداری و برداشت‌های لیزری اضافه می­‌کنند.

اطلاعات ارتفاعی (LiDAR) شرکت Bluesky، به شرکت Greenhatch اجازه می‌دهد تا اطلاعات دقیق و به روزی از نواحی خارج از دسترس یا بیرون محدوده، داشته باشد. Stuart Chadwick مدیر BIM شرکت Derby، از زیر مجموعه‌های Greenhatch، می‌گوید:”مدل‌های حاصل از عکسبرداری هوایی Bluesky، در ترکیب با مدل‌های تولید شده از عملیات نقشه برداری سنتی و یا اسکن‌های لیزری تهیه شده در روی زمین، فوق العاده با ارزش می‌شوند. این اطلاعات، زمینه لازم را برای مدل‌سازی و نقشه برداری ساختمان‌ها برای ما فراهم می‌کند و اطلاعات نواحی خارج از دسترس را، در اختیار ما قرار می‌دهد.”

مجموعه داده‌های مورد استفاده توسط Greenhatch، که پوشش دهنده کامل عکس‌های هوایی کل کشور انگلستان در دوره‌های مختلف زمانی بوده و شامل مدل‌های سه‌بعدی(مدل‌های دیجیتال سطح و رویه زمین DTM/DSM)، داده‌های LiDAR (لیزر-رادار)، نقشه‌های حرارتی و نقشه ملی درخت‌ها می‌گردد، از فروشگاه اینترنتی نقشه شرکت Bluesky خریداری می‌شود.

تهیه شده توسط:امیر رادپی

http://bit.ly/2Hz9UUb