سفارش تبلیغ
صبا ویژن

توسعه فناوری بیم (BIM) در یکی از مهم ترین مراکز دانشگاهی کشور چی

برای توسعه فناوری‌های نوین در هر کشوری دو مبحث از اهمیت برخوردار هستند. نخست ارتباطات بین‌المللی و دیگر بومی‌سازی آن فناوری با توجه به شرایط خاص اقتصادی و زیرساخت‌های فناوری آن کشور یا منطقه. از این رو دانشگاه ناتینگام نینگبو در کشور چین با بنیاد معتبر CIOB برای توسعه فناوری بیم (BIM) تفاهم‌نامه‌ای را امضا کرده‌اند.

بیمانا: برای توسعه فناوری بیم (BIM) در چین و مهارت‌های وابسته به آن، تفاهم‌نامه‌ای رسمی بین بنیاد CIOB و دانشگاه ناتینگام نینگبو (UNNC) امضاء شده است. پس از این تفاهم‌نامه، اعضای “مرکز زیرساخت‌های شهر دیجیتالی” و “آزمایشگاه خلاقیت نوآوری” دانشگاه ناتینگام نینگبوی چین دیدارهایی از بنیاد CIOB داشتند. این دو نهاد همچنین به صورت مشترک مجوز آموزشی بنیاد CIOB را صادر کرده و با شرایط چین منطبق نمودند. این خود می‌‏تواند منجر به اشتراک‌گذاری اطلاعات و تبادل استعدادها بین دو طرف شود.

کریس بلیته مدیر اجرایی بنیاد CIOB (موسسه خبره ساختمان) عقیده دارد این تفاهم‌نامه فرصت جالبی را برای گسترش همکاری در “حیطه فناوری بیم” و “محیط ساخت دیجیتالی” فراهم می‌سازد.

بلیته گفت: «وجود چنین مرکز ممتازی درچین و گسترش همکاری‏‌ها به ارتقای مهارت‌های فنی کارشناسان چینی و حتی دیگر متخصصین بین‌المللی در حیطه فناوری بیم و فناوری‏های دیجیتالی، می انجامد. ما مشتاق به همکاری با دانشگاه ناتینگام نینگبو هستیم تا سطح صلاحیت‌های شغلی و حرفه‌ای خود را ارتقاء دهیم.»

تانگ (Tang) مدیر آزمایشگاه شهر دیجیتالی دانشگاه ناتینگام نینگبو گفت: «این همکاری برای آینده صنعت معماری، مهندسی و ساخت و استفاده مناسب از فناوری های دیجیتالی حیاتی است. زیرا باعث افزایش اشتیاق به یادگیری بیشتر قابلیت‌های فناوری بیم و دیگر تخصص‌های ساخت دیجیتالی از طریق تحقیق و توسعه و ارائه محصولات آموزشی در سطح جهانی می‏‌گردد.»

وی ادامه داد: «با وجود این همکاری در توسعه فناوری بیم (BIM) بخش ساخت‌و‌ساز به مرحله بالاتری از آموزش اجرایی و مدیریتی همگام با مفهومی جهانی رهنمون می‏‌شود. تیم ما مشتاق است در این زمینه به همراه بنیاد CIOB در صدر قرار گیرد.»

کریس‌ راد (Chris Rudd) رئیس دانشگاه ناتینگام نینگبو در زمینه همکاری با بنیاد CIOB اشاره دارد که: «همکاری‌های بین ما حاکی از آن است که ما چگونه از فرصت‌ها در صنعت معماری، مهندسی و ساخت استفاده می‌کنیم. به واسطه همکاری در حوزه‌های آموزش و توسعه فناوری بیم (BIM) و تحقیق و توسعه حرفه‌ای است که هر دو طرف می‌توانند سهم قابل ملاحظه‌ای در پرورش استعدادها در بستر فناوری بیم (BIM) داشته باشند.»

در سال‌های اخیر، فناوری بیم (BIM) در کشور چین به شدت توسعه یافته است. بر اساس تحقیقات صورت گرفته بجز برای آن دسته از شرکت کنندگانی که هیچ نوع تجربه‌ای در زمینه فناوری بیم (BIM) ندارند، آموزش کارآمد فناوری بیم (BIM) دیگر یک چالش بزرگ به حساب نمی‌آید.

تهیه شده توسط:شیما عبدالهی

http://bit.ly/2BAM0Hk