سفارش تبلیغ
صبا ویژن

همکاری بین نرمافزاری برای مدیریت اطلاعات هزینه پروژه

شرکت‌های نرم‌افزاری آتودسک (Autodesk) و ریب (RIB) در پروژه ای مشترک، برای ارائه راه‌حل درباره بعد پنجم در مدل‌سازی اطلاعات ساختمان یا (5D BIM) همکاری می‌کنند. نرم‌افزار حاصل این همکاری‌ شامل مجموعه‌ای از قابلیت‌ها ،همچون امکان مدل‌سازی‌ سه‌بعدی با در نظرگیری برنامه‌ زمان‌بندی (بعد چهارم) و همچنین مدیریت اطلاعات هزینه‏ پروژه (بعد پنجم) را شامل می‏‌شود.

بیمانا: براساس توضیحات شرکت آتودسک، در راهکار “مدیریت اطلاعات هزینه پروژه” که همان بعد پنجم فناوری بیم (BIM)است، تمام داده‌های ضروری طراحی از نرم‌افزار رویت (Revit) بدست می‌آید. سپس اطلاعات فوق در مرحله اول برنامه‌ریزی شده و سپس در مرحله دوم در یک محیط جداگانه از نظر هزینه‌ای نیز ارزیابی می‏‌شوند. به این شکل تنها منبع صحیح و قابل اعتماد برای تیم پروژه شکل می‌گیرد. این امر شرکت‌های ساختمانی، صاحبان پروژه، ذینفعان ساخت، بخش‌های صنعتی و زیرساخت شهری را قادر می‌سازد تا درک مطمئن‌تری از برنامه‌های حساس پروژه داشته باشند. که تمامی افراد درگیر را قادر می‌سازد نتایج کار را در همه‌ی مراحل “چرخه حیات پروژه ” پیش‌بینی کنند. این مزیت برای ذینفعان پیش‌بینی، برنامه‌ریزی، تخمین و تعیین هزینه‌ها را در بردارد، به عبارت دیگر مدیریت اطلاعات هزینه پروژه تسهیل خواهد شد.

به گفته نایب رئیس شرکت آتودسک «تلاش ما ارائه یک مدل 5 بعدی است تا ذینفعان پروژه قادر باشند برای اخذ تصمیم‌گیری‌های حرفه‌‏ای آگاهانه‌تر به همه اطلاعات لازم دسترسی داشته باشند.»

عمار هانسبال (Amar Hanspal) ادامه داد: «این کار موجب کاهش ریسک‌های پروژه و افزایش بهره‌وری در صنعت ساخت‌و‌ساز می‌شود. در واقع، این بهترین رویکرد در فناوری بیم (BIM) به شمار می‌آید.»

بر اساس این توافق شرکت ریب (RIB) بر روی تیم بین‌المللی تحقیقاتی، توسعه و پشتیبانی خود سرمایه‌گذاری خواهد کرد. شرکت اتودسک نیز یکپارچه‌سازی فناوری بیم (BIM) با رویت (Revit) را تقویت و پشتیبانی خواهد نمود. با استفاده از این روش جدید، “هزینه‌ها و زمان” در فرآیند طراحی و تغییرات حین کار یکپارچه خواهند شد که این امر روش‌های ساده‌ای را برای یکپارچه‌سازی ‌جریان‌های صحیح کاری در فرایند ساخت و در مدل اصلی بیم (BIM) بوجود می‌آورد.

تهیه شده توسط:علیرضا نویدمقدم

http://bit.ly/2C5MwhD