سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تبادل واقعیت مجازی به شیوهای نوین

شرکت ورلدویز (WorldViz) ابزار جدیدی برای تبادل در عرصه واقعیت مجازی عرضه کرده است. با استفاده از این ابزار، همکاری و بررسی طرح‌ها از راه دور و توسط تیم‌های مستقر در جاهای مختلف پروژه امکان‌پذیر می‌شود.

بیمانا: فناوری تبادل واقعیت مجازی که در سال 2016 توسط شرکت ورلدویز عرضه شده بود از اکتبر 2017 با نام تجاری ویزیبل (Visible) در دسترس خریداران قرار گرفته است.

نکته جالب این فناوری اینکه هدف فروش این آن در گام نخست بجای طراحان و مهندسان، متخصصان بازاریابی هستند. چراکه ویزیبل روشی یکپارچه برای تبادل ایده‌های مختلف و پیچیده بین مشتریان و کارفرمایان عرضه می‌کند. البته می‌توان از این توانمندی برای همکاری‌ها، بررسی طراحی‌ها و آموزش از راه دور نیز استفاده‌ کرد.

سیستم‌های تبادل واقعیت مجازی

در این سامانه ارتباطی جلسات از طریق ویدئوکنفرانس برقرار می‌شوند و برای اینکه به افراد احساس حضور در مکان واقعی دست دهد و نیاز به جابجایی کاهش یابد از قابلیت واقعیت مجازی بهره گرفته می‌شود.

نرم‌افزار ویزیبل در بخش‌های هوافضا، خودروسازی، ساختمانی، مهندسی و معماری کاربرد دارد. در این نرم‌افزار متخصصان فروش به سادگی می‌توانند با کنارهم قرار دادن المان‌های واقعیت مجازی و انتقال آنها به ویرایشگر، سیستم ارائه‌ را فعال کنند. این سیستم تبادل واقعیت مجازی ارائه‌دهندگان را قادر می‌سازد تا انیمیشن‌ها و تعاملات کاربری را به آن بیفزاید. علاوه بر آن محتوای سه‌بعدی و محتویات دوبعدی سنتی مانند فایل‌های پی‌دی‌اف و پاورپوینت را نیز می‌توان برای پشتیبانی به نمایش جلسه افزود.

به محض اینکه نمایش ارائه عرضه می‌شود، فرد ارائه‌دهنده می‌تواند شرکت‌کنندگان را برای پیوستن فوری دعوت کند و یا این دعوت را بعداً از طریق ایمیل یا متن انجام دهد. حاضرین می‌توانند از سراسر جهان در جلسه شرکت‌ کرده و نمایش واقعیت مجازی را بررسی و تجربه کرده و با آن تعامل نمایند.

ابزارهای کاربردی

این نرم‌افزار شامل ابزارهای ارائه و یادداشت‌نویسی است. ارائه‌دهندگان جلسه می‌توانند اشیاء مجازی را با دست جابجا کرده و آنها را در مدل‌هایی با مقیاس واقعی حرکت دهند. حتی شرکت‌کنندگان می‌توانند داخل این مدل‌ها به گشت‌زنی بپردازند که این کار به خلق ایده‌های جدید کمک می‌کند.

نرم‌افزار ویزیبل همچنین مکالمه با تلفن را برای تبادل صوتی میسر می‌سازد. این کار برگزارکنندکان را قادر می‌سازد تا صداها و خط‌مشی کاربران را برای مراجعات بعدی ثبت نمایند.

در این سیستم تبادل واقعیت مجازی می‌توان از ابزارهایی همچون هدست‌ها، کنترل‌گرهای Oculus Rift و HTC Vive و همچنین سیستم‌های تصویری کیو (CAVE) و ابزارهای ورودی که شرکت ورلدویز ارائه می‌دهد، استفاده کرد. گفتنی است شرکت ورلدویز در حال حاضر مشغول آزمایش بر روی نسخه بتای نرم‌افزار ویزیبل است.

تهیه شده توسط:مهرداد یاوری

http://bit.ly/2F7KmMh