سفارش تبلیغ
صبا ویژن

صرفهجویی در زمان و بهرهوری با فناوری واقعیت افزوده

بیمانا: فناوری‌‌های نوین صنعت ساخت‌وساز را در مقیاس جهانی با تحول روبرو کرده‌اند. مثلاً فناوری واقعیت افزوده با عینک هولولنز فرآورده جدید شرکت مایکروسافت است که ترکیبی از فضای واقعی و مجازی در اختیار کاربر قرار می‌دهد. به عقیده ساشا فرومیگ (Sacha Froemming) رئیس مرکز مدیریت نوآوری و پایداری شرکت آسانسوری توسن‌کراپ (Thyssenkrupp) با فناوری واقعیت افزوده علاوه به ایجاد تصاویر سه‌بعدی برای کاربران می‌توان موجب صرفه‌جویی در زمان و افزایش بهره‌وری صنعت آسانسور شد. این شرکت به‌تازگی استفاده از عینک‌های هولولنز را مورد آزمایش قرار داده است. در ادامه مصاحبه فرومینگ را با سایت الکترونیکی بیم پلاس می‌خوانید.

چرا تصمیم گرفتید فناوری واقعیت افزوده را در شرکت خود آزمایش کنید؟

اگر بخواهم خیلی ساده بگویم، فناوری پشتیبانی از راه دور باعث بهبود فعالیت‌های متخصصین فنی می‌شود. یعنی همان‌ کسانی که در محل سایت کارگاهی قرار دارند و خدمات را ارائه می‌دهند و فناوری واقعیت افزوده راه دستبایی به نیازاست.دلیل دیگر به خاطر اتصال سیستم پیش‌بینی تعمیرونگهداری آسانسور ما، به نام مکس (Max) است. این سیستم‌ها به‌صورت روزانه حسگرهای آسانسور را به پلتفرم اینترنت اشیاء ساخته شرکت مایکروسافت به نام آزور (Azure) متصل می‌کند.

مهندسین شما چگونه از این سیستم استفاده کردند؟

آنها موظف شدند روزانه آزمون‌های میدانی انجام دهند. با فناوری واقعیت افزوده به وسیله عینک هولولنز تمام اطلاعات و موارد آماری که توسط مکس جمع‌آوری شده بود به تکنسیسن‌های بخش خدمات انتقال داده می‌شد. این کار یک دید تفصیلی از آسانسور و موارد و مسائل ضروری آن را در اختیار تکنسین‌ها قرار می‌داد. یکی از ویژگی‌های کلیدی هولولنز پشتیبانی فنی از راه دور است و این ویژگی به متخصصین ما در محل کارگاه ساختمانی امکان دسترسی آزادانه به اطلاعات فنی و تخصصی را می‌داد.

مزایای اصلی این سیستم چیست؟

تعویض مواردی که معمولاً حدود 4 ساعت طول می‌کشید با استفاده از این سیستم تنها در 30 دقیقه انجام شد. متخصصین فنی نیز با استفاده از این دستگاه می‌توانند کارهای خود را کارآمدتر و ایمن‌تر انجام بدهند. انتظار ما این است که با فناوری واقعیت افزوده بهره‌وری آسانسورها افزایش‌یافته و زمان کاری بیشتر و فواصل خدماتی کوتاه‌تر را برای مشتریان به ارمغان آورد.

به نظر شبیه فیلم‌های علمی-تخیلی می‌ماند؛ آیا همکاران شما مشکلی برای ارتباط با این فناوری داشتند؟

خیر کاملاً برعکس. افراد به‌سرعت باعینک هولولنز و کارکردهای آن آشنا شدند. فناوری واقعیت افزوده یعنی همپوشانی محیط طبیعی با سیستم هولوگرافیک که مزایای بسیاری در مقایسه با شیوه‌های سنتی کار با لپ‌تاپ و تلفن ارائه می‌دهد.

برنامه آینده شما چیست؟

استفاده از این وسیله برای توانمند ساختن 24 هزار متخصص فنی-خدماتی شرکت در دستور کار قرارگرفته شده است. علاوه بر این فناوری واقعیت افزوده روشی توانمند برای آموزش به شمار می‌رود و می‌توان در آن محتوای تئوریک را با تجارب واقعی ترکیب کرد. به این شیوه تمامی محصولات ما صرف‌نظر از اینکه شما کجای جهان قرار دارید می‌تواند به‌صورت تفصیلی نمایش داده شوند.

چگونه می‌توان این سیستم را بهبود داد؟

فناوری‌ها در طول زمان توسعه پیدا می‌کنند. فکر می‌کنم به حداقل رساندن بخش‌های سخت‌افزاری در این دستگاه استفاده از عینک‌های هولولنز را آسان‌تر می‌کند.

یعنی فکر می‌کنید در آینده در تمام مهندسان از هولولنز و یا سیستم‌های مشابه استفاده خواهند کرد؟

هم‌اکنون با صنعت آسانسور در یک نقطه عطف قرارگرفته‌ایم که انقلابی در این صنعت ایجاد خواهد داد. رشد سریع شهرنشینی در مقیاس جهانی به معنی رشد عمودی شهرها و بزرگ شدن آنها است. اینجا است که باید از قدرت فناوری برای کاهش ازدحام بیش‌ازحد جمعیت بهره برد و مردم را با کارآمدترین روش ممکن جابجا کرد. یکپارچه‌سازی اینترنت اشیاء با سیستم‌هایی مانند مکس و هولولنز بخشی از این راه‌حل هستند.

تهیه شده توسط:سعید ذاکری‌نیا

http://bit.ly/2H1KUDV