سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طراحی بهینه “پله” با استفاده از نرمافزار ArchiCAD V21

بیمانا: نرم‏‌افزار آرشیکد21 (ArchiCAD21) ارتقاء قابل توجهی در ابزارهای طراحی (از جمله طراحی پله) داشته است. این نرم‏‏‌افزار به‌صورت خودکار هزاران گزینه طراحی را بر اساس استانداردهای طراحی محلی و جهانی تأیید می‌کند.

نرم‌‏افزار آرشیکد21، توانسته است با استفاده از روش‌هایی نو و ارائه ابزاری مناسب، امکان مدلسازی پله‌ها را به همراه نرده، به طرز چشمگیری تسهیل نماید.

ازجمله دیگر ویژگی‌های این ویرایش از نرم‌افزار، به‌روزرسانی موتور ارائه تصاویر یا رندرینگ، ارائه روش‌های قابل‌انعطاف‌تر در طبقه‌بندی المان‌ها، رجوع به مدلIFC و شناسایی تداخلات است.

در این ویرایش از نرم‌افزار مهندسان معمار به‌سادگی می‏‌توانند با یک پاره خط، المان پله را در محل موردنظر قرار داده و سپس از میان گزینه‌های متفاوت طراحی، آنچه را که هم پاسخگوی خواسته‏ کاربر بوده و هم منطبق بر استاندارهای طراحی باشد را برگزینند. سپس می‌توان اشکال پله‌ها را ابتدا با استفاده از روش‌های ترسیم آزاد گرافیکی “به‌صورت حدسی” در نظر گرفت و پس‌ازآن اجزای سازه‌ای و معماری را به‌صورت دقیق تعیین نمود. اجزای ساختاری و نهایی را می‌توان طبق سفارش ساخت، با یک کلیک به نرده‌ها اضافه کرد که چنین کاری به معنای ایجاد نرده‌کشی فوری در امتداد پله‌ها و یا هر المان ساختمانی دیگر است که میله‌ها و پنل‌های آن را می‌توان هم طبق نمونه‌های موجود و هم به‌صورت سفارشی و شخصی تعیین کرد.

نسخه‌های قبلی این نرم‌افزار مجموعه ثابتی از دسته‌بندی المانی را ارائه می‌دادند، اما نرم‌افزار ArchiCAD21 روش‌های قابل‌انعطاف‌تری جهت دسته‌بندی المان‌ها و همچنین فضاها عرضه می‏کند تا با این روش از استاندارهای ملی و شرکت‌ها، پشتیبانی بهتری نموده و قابلیت همکاری بین افرادی که در پروژه حضور دارند را بهبود بخشد.

با استفاده از دستورالعمل مدیریت طبقه‌بندی جدید، می‌توان طبقه‌بندی نواحی و المان‌های ساختمان را با روشی متمرکز در محدوده پروژه جابجا کرد. همچنین می‌توان آن را بین پروژه‌های دیگر نیز از طریق فرمت فایل XML نیز منتقل کرد.

روشی که در آن مدل‌های IFC جهت استفاده توسط مشاوران خارجی (مانند مهندسان ساختمان یا مهندسان مکانیک، برق و تأسیسات) ساخته می‌شوند نیز، بهبودیافته است. اکنون می‌توان فایل‌های IFC را به‌صورتhotlink در پروژه‌هایArchiCAD به‌عنوان محتوایی با مرجع حافظت شده قرار داد. فیلترکننده مدل یا Model Filtering نیز محتوای مرجع IFC درج شده را با طبقه‏‌بندی (مانند سازه‌ای یا مکانیکی، الکتریکی و تأسیسات) و یا انتخاب المان‌ها محدود می‌سازد.‌ محتوای مدلIFC را می‌توان به آسانی توسط فایل مبدأ که link آن موجود است به‌روزرسانی کرد. اگر چنانچه این link قطع شود، المان‌های مدل IFC را می‌توان به‌عنوان المان‌های عادی در نرم‌افزارARCHICAD تنظیم کرد.

شناسایی تداخلات، که اغلب برعهده ابزارهای نرم‌افزاری هماهنگ‌سازی اختصاصی BIM بوده، اکنون جزو ویژگی‌های متعارف و استانداردی است که در نرم‌افزارArchiCAD21 تعریف‌شده است و شناسایی و مقایسه بین دو دسته المان را از طریق مجموعه معیارهای تعیین شده توسط کاربر میسر می‌سازد. این معیارها شامل نوع المان‌ها، نوع طبقه‌بندی و گروه‌بندی، تنظیمات و مشخصات و نیز شامل ویژگی‌هایی مانند اسامی لایه‌ها یا مصالح است. با استفاده از پالت علامت‌گذاری می‌توان اختلافات شناسایی شده بین المان‌های مختلف را تعیین و آن‌گونه که باید تنظیم کرد. درنهایت، نسخه ArchiCAD21 با ادغامCineRender و MAXON روش‌های Light Mapping و Secondary GI را جهت ارائه تصاویر واقع‌گرایانه‌تر و همچنین سریع‌تر به مهندسین معمار عرضه می‏کند.

ویژگی‌های دیگری نظیر پشتیبانی ازTouch bar برایApple MacBook Pro که دسترسی آسان مهندسین معمار را به دستورات و کنترل‌های مرتبط با ARCHICAD میسر ساخته و همچنین Uniform Rich Text Formatکه در تمام ابزارهای مربوط به متن، برچسب‌ها، ابعاد و برنامه‌های تعاملی گنجانده‌شده نیز، تعبیه گردیده‌اند.

تهیه شده توسط:نسرین رضایی

http://bit.ly/2ovKmPb