سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مسیری روشن به سمت موفقیت با پیاده­ سازی فناوری

بیمانا: کتاب”BIM for Landscape” ، اولین در نوع خود با محوریت پیاده سازی فناوری BIM، در محوطه‌سازی و عملیات اجرایی برون ساختمانی است. این کتاب، با هدف آماده‌کردن متخصصین و شرکت‌ها، جهت آشنایی با چالش‌ها و بهره‌مند نمودن آن‌ها از مزایای کار در محیط BIM تالیف شده است و می‌تواند راهنمای افراد علاقمند به پیاده‌سازی فناوری BIM باشد. کتاب در سه بخش: معرفی و چگونگی بسترسازی فناوری BIM، پیاده‌سازی فناوری BIM و ویژگی‌های فنی فناوری BIM تنظیم شده است.

محوریت فناوری BIM

هرچند این کتاب، یک راهنمای کامل برای افراد مبتدی، متوسط و یا پیشرفته نیست، ولی روندی مشابه را پیگیری میکند. این کتاب، یک مرجع کامل برای فناوری BIM  ­نمی‌باشد، ولی مسیر دسترسی به اطلاعات کلیدی و فرآیندهایی که باید در نظر گرفته شوند، را روشن می سازد. سطح دو BIM، سکوی پیشرفت و آغاز اقداماتی برای پیشرو شدن انگلستان در این زمینه، در جهان، است. این فرایند، امکان بهره‌گیری از مزایای شبیه‌سازی مجازی و نمونه‌سازی را، در طرح معماری محوطه فراهم می­ کند و باعث پیش‌رو شدن انگلستان درجهان، در این زمینه می گردد. ممکن است فناوری BIM برای همه نباشد ولی در حال حاضر سطح دو BIM، برای پروژه‌های با سرمایه‌گذاری عمومی الزامی است، با این حال این رویه می­ تواند تغییر کند، به عنوان مثال برای معماران محوطه‌ساز، که بسیاری از کارهایشان نیازی به انطباق کامل با فناوری BIM ندارد. بکارگیری یا عدم بکارگیری BIM، یک سیاست کاری است که بر مبنای کارهای فعلی و یا آتی، و همچنین نیاز کارفرمایان اتخاذ می‌گردد. با این حال، بسیاری از شرکت‌ها به دنبال دستیابی به مزیت رقابتی، با پیاده‌سازی فعالانه BIM هستند. انجمن Landscape  تلاش کرده است تا با انتشار این کتاب، به شرکت‌ها کمک کند تا تصمیم آگاهانه‌‌تری در زمینه لزوم یا عدم لزوم پیاده‌سازی فناوری BIM، اتخاذ کنند.

بعضی شرکت‌ها ممکن است فکر کنند که استفاده از فناوری BIM برایشان الزامی نیست. بسیاری از شرکت‌های بزرگ، متوسط و کوچک ممکن است این دیدگاه را داشته باشند، ولی احتمال دارد دولت استفاده از فناوری BIM را در تمامی قراردادهای آینده اجباری کند. در واقع، کارفرمایان آگاه و نکته سنج که به راه‌حل‌های موثرتر اقتصادی و اجرای بهتر محوطه‌سازی نیاز دارند، مزایای استفاده از فناوری BIM را دریافته ­اند و بطور فزاینده­ای، خواستار گنجاندن فناوری BIM به‌عنوان یک پیش‌نیاز، در قراردادها هستند.

این احتمال وجود دارد که شرط لازم برای شرکت­ در مناقصه شرکت‌های معماری و مهندسی فعال در زمینه BIM، کارکردن، یا حداقل تهیه خروجی، با فرمت سازگار با BIM باشد. تغییر محصول کار، از بستر سنتی به BIM، احتمالا نیازمند هزینه اضافی و آموزش است، ولی زمانیکه رقبای شما، در حال نائل آمدن به هدف 20 درصدی کاهش هزینه‌­ها در استفاده از BIM باشند و شما با پردازش مجدد طرح‌تان، باعث بالا رفتن 20 درصدی هزینه­‌ها شوید، رقابت بسیار دشوار می‌شود.

پس ازانتشار کتاب”BIM for Landscape”، انجمن Landscape یک گردهمایی در ماه ژوئن 2016، برای بررسی تفصیلی مسائل مطرح شده در کتاب و همچنین آینده بلند مدت این حرفه، و فرصت‌­ها و چالش‌های ناشی از ورودِ تکنولوژهایی جدید، برگزارکرد.

تهیه شده توسط: پیمان خدایی

http://bit.ly/2o5J1hT