سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سطح دوم فناوری BIM در فروشگاههای زنجیرهای

بیمانا: پروژه ساخت فروشگاه جدیدی از مجموعه فروشگاه‌های زنجیره‏ای ASDA که یکی از فروشگاه‌های زنجیره‏ای معتبر در کشور انگلستان می‌باشد به تازگی آغاز شده و مدیران این فروشگاه تصمیم گرفتند که در ساخت این فروشگاه بزرگ 35 هزار فوت‌مربعی (برابر 3 هزار 252 مترمربع)، از فناوری BIM استفاده کنند.

به گزارش بیمانا به نقل از نشریه AEC، این فروشگاه معتبر در پروژه جدید خود از مشاوره شرکت ISG بهره‏ می‏برد که این شرکت یکی از شرکت‌های معتبر در عرضه پروژه‌هایی با فن‏اوری BIM محسوب می‏‌شود.

گفته می‌‏شود شرکت ISG قصد دارد اولین پروژه BIM مرحله دو را برای ساخت مجموعه فروشگاه‌های زنجیره‏ای ASDA، راه‌اندازی کند. پیمانکاری این پروژه توسط کمیته‌‌ای در شرکت ASDA در سال 2014 از طریق پروژه‌های آزمایشی BIM در یکی دیگر از فروشگاه‏‌های این شرکت بزرگ در ولز جنوبی و همچنین فروشگاهی در شهر شمالی لیدز در کشور انگلستان به شرکت ISG واگذار شد.

پروژه فوق‌الذکر در شهر اسکس (Essex)، پیش از این تجمع خرده فروشان بوده است و با احداث این مرکز جدید بسیاری از این خدمات در آن تجمع خواهند یافت. سازه این ساختمان اسکلت فولادی است و خدماتی مانند پیش‏خوان‌‏های غذایی لوکس، نانوایی، قهوه‎‏خانه و فضایی برای حمام و تعویض لباس در آن تعبیه شده است. همچنین در این مکان پمپ ‎‏بنزین خودکار و پارکینگ بسیار بزرگی با چهار دستگاه شارژ الکترونیکی احداث می‌شود.

کار مدل‌سازی این ساختمان در محیط نرم افزار Autodesk Revit انجام می‏‌شود که نتیجه آن تاکنون 7 مدل سه‌بعدی BIM با جزئیات کامل بوده است.

در واقع شرکت ISG حکم مدیر اطلاعاتی را دارد که تمام اطلاعات دیجیتالی را تنظیم کرده و همه تداخلات را برای شرکت ASDA شناسایی می‌‏کند.

سطح دوم فناوری BIM

در این مسیر اجرای کامل سطح دوم فناوری BIM، پیش از مراحل ساخت و تحویل پروژه بسیار ضروری است و این کار بهره‏‌وری پروژه را افزایش می‏‌دهد. مدل‏‌سازی دقیق، موجب هماهنگی در طراحی و شناسایی مناسب تداخلات می‌‏شود. هنگامی‌که این مدل‌ها تکمیل می‏‌شوند از طریق تعیین اولویت‌ها و نیز برآورد مقادیر، به مدیریت هزینه‌ها کمک می‏‌رسانند.

با تلفیق برنامه‌نویسی چهاربعدی و مدل‌سازی سه‌‏بعدی پیشرفت پروژه به صورت هفتگی رصد و نمایش داده می‏‌شود و سیستم پیگیری شرکت ISG، امور را به صورت دائمی و بدون وقفه ثبت و منتقل می‏‌کند، تا از استانداردهای کیفی پروژه در تمام مراحل کار اطمینال حاصل کند. پایداری و حفظ روند کارآمد مدیریتی برای آینده فروشگاه ASDA بسیار اهمیت دارد و سامانه BIM این امکان را به این شرکت می‏‌دهد تا انتقال کل اطلاعات مالی امکان‌‏پذیر شود و سیستم‏‌های مدیریتی تعمیر و نگهداری شرکت ASDA بی‏وقفه و به‌طور پیوسته فعال باشند.

به گفته راب مارتین (Rob Martin) مدیرعامل ناحیه غربی شرکت ISG، این پروژه نقطه اوج حرکت ‏شرکت ASDA در کارهای گروهی پیشرفته بوده است و در این مسیر شرکت ISG به عنوان شریکی قابل اعتماد، نقش بسیار موثری در انجام پروژه ایفاء کرده است.

وی افزود: «در بخشی که هزینه‌های عملیاتی و مدیریت مالی نقشی حیاتی و مهم دارند، سامانه BIM نقشی کلیدی از خود بروز می دهد. از سوی دیگر این سامانه نه تنها در مرحله ساخت‏ وساز بلکه درسراسر مراحل سرویس‌دهی و مدیریت نگهداری فروشگاه نیز، خدمات کارآمدی را ارائه می‏کند.»

تهیه شده توسط:علیرضا نویدمقدم

http://bit.ly/2oeL7gi