سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طراحی ورزشگاه های جام ملت های 2016 اروپا با نرم­ افزار Tekla

بیمانا: ورزشگاه المپیک پارک شهر لیون،Matmut Atlantique  شهر بوردو و استادیوم Velodrome شهر مارسی، از مزایای نرم افزار هوشمند چند ماده‌ای سه‌بعدی BIM شرکت Trimble بهره‌مند شده‌اند. این سه ورزشگاه که میزبان مسابقات فوتبال جام ملت های اروپا 2016 نیز بودند، با نرم‌افزار مدل‌سازی اطلاعات ساختمان STRUCTURES  TEKLAطراحی شده اند.

استادیوم Lumières شهر لیون

در اوایل سال جاری، ورزشگاه جدید فوق مدرن المپیک لیون، با ظرفیت 59000 نفر، که میزبان 6 مسابقه، از جمله مسابقه نیمه نهایی مسابقات یورو 2016 بود، راه اندازی گردید. Cabinet Jaillet Rouby، اسکلت فلزی آن را با نرم‌افزار Tekla مدل­‌سازی کرد و شرکت تولید کننده فولاد Martifer، نیز به عنوان مسئول مطالعات پیاده‌سازی، تولید و نصب، از نرم‌افزار Tekla استفاده کرد. یکی از ویژگی‌های جالب این ورزشگاه، قاب فولادی نگهدارنده سقف آن می‌باشد که شامل سه بخش رینگی بیرونی، مات داخلی و نیمه شفاف داخلی می‌باشد. این پروژه همچنین در لیست برندگان جوایز جهانی 2014 Tekla BIM  قرار گرفت.

ورزشگاهMatmut  شهر بوردو

این ورزشگاه که توسط Vinci and Fayat groups ساخته شد، در ماه مِی سال 2015 به بهره‌برداری رسید. در طراحی این ورزشگاه، اولویت، راحتی تماشاگران بود. این ورزشگاه با ظرفیت بیش از 42000 نفر، به عنوان بزرگترین ورزشگاه در جنوب غربی فرانسه و سواحل اقیانوس اطلس بشمار می‌رود و میزبان پنج بازی یورو 2016 بوده است. با توجه به محدودیت‌های معماری و پیچیدگی شرایط مونتاژ و همچنین برای تجسم ساختِ سازه پیچیده محل استقرار تماشاگران، که متشکل از یک سیستم پل خرپایی برای تامین پایداری بود، از نرم افزار Tekla استفاده شد.

استادیومVélodrome  شهر مارسی

ورزشگاه Velodrome در اکتبر 2014 رونمایی گردید، ظرفیت این ورزشگاه پس از نوسازی به میزان 7395 نفر، نسبت به ظرفیت 60000 نفری آن قبل از نوسازی افزایش یافت. سازنده قطعات فولادی این ورزشگاه، کمپانی Horta Coslada بود. قطر پوشش سقف این ورزشگاه 250 متر و ارتفاع آن 65 متر است. وزن سازه آن 6000 تن می‌باشد. این سازه بر روی یک چارچوب عظیم 3 بعدی از جنس فولاد گالوانیزه قرارگرفته است. با نوسازی صورت گرفته، حیاتی دوباره به این ورزشگاه داده شد.

تهیه شده توسط:شیدا محمودی

http://bit.ly/2of8BSw